Woda może być dokładnie taka, jak zalecił lekarz

Jeśli kiedykolwiek słyszałeś, że mówię lub byłeś w moim biurze, prawdopodobnie zapytałem cię o twoje codzienne zużycie wody.

W dzisiejszym świecie jestem zdumiony, jak mało wody zużywa większość ludzi. Może dlatego, że nie jest tak zauważalny, jak chłodne puszki i butelki wypełnione różnymi napojami bezalkoholowymi, napojami energetycznymi, a nawet piwem. Myślę, że rozwinęliśmy potrzebę smaku, niezależnie od korzyści płynących z czystej wody i strasznego wpływu innych napojów na nasze zdrowie i długowieczność.

Pomyśl o tym, nasze ciała stanowią 75 procent wody. Czy nie ma sensu karmić go tym samym składnikiem? Często myślę o dobrze nawodnionym mięśniu jak o ładnym czerwonym surowym steku. I odwrotnie, wyobrażam sobie odwodniony mięsień jako kawałek twardego szarpnięcia. Jeśli cenisz sobie elastyczność i siłę, co wolisz?

Jeszcze bardziej niesamowite niż zawartość wody u osoby dorosłej jest zawartość wody u dziecka. Typowe zdrowe dziecko to 90 procent wody! Pamiętaj, jak są zdrowi i jak szybko dochodzą do siebie po chorobie.

Przeciwnie, starsza osoba ma zawartość wody w organizmie tylko 55 procent. Zapamiętaj tę liczbę, gdy osoba starsza jest hospitalizowana i często mówi się jej, że jest odwodniona. Bez odpowiedniego nawodnienia choroba jest oczywistym rezultatem.

W ciągu naszego życia spadamy z 90 procent wody do 55 procent. Czy to nie znaczy, że młodsza, zdrowsza osoba korzysta z odpowiedniego nawodnienia?

Co z przewlekłym odwodnieniem?

Przewlekłe odwodnienie polega na tym, że twoje ciało zużywa więcej wody niż potrzebuje z czasem. Oznaki odwodnienia są często źle diagnozowane i przedstawiane kręgarzowi lub lekarzowi w celu uzyskania powiązanych objawów.

Jako kręgarz praktykujący w Południowej Dakocie można by pomyśleć, że przypadki odwodnienia są bardzo różne. Wierzcie lub nie, odwodnienie wydaje się bardzo powszechne w niższych temperaturach. Często wydaje się, że ludzie zaniedbują wodę pitną w zimie lub w chłodniejszym klimacie. Dlatego wysokie temperatury mogą przyczyniać się do ostrego odwodnienia, ale chłodniejszy klimat wydaje się dojrzały z przewlekłym odwodnieniem. W naszej praktyce wielu pacjentów z bólem głowy szuka akupunktury lub chiropraktyki. Wielu z tych pacjentów jest również odwodnionych.

Oznaki odwodnienia obejmują suchą skórę, nieświeży oddech, skurcze, gorączkę, dreszcze, bóle głowy, a nawet głód cukru.

Poważne odwodnienie może powodować problemy zagrażające życiu, takie jak skrzepy krwi lub drgawki.

Kilka prostych, ale dokładnych oznak odwodnienia może stanowić uporczywe zmęczenie lub żółty mocz. Jeśli zawsze jesteś zmęczony, a kolor moczu nie jest wyraźny, być może będziesz musiał pić więcej wody.

Ile wody powinienem pić?

Jak wspomniano wcześniej, miej oko na kolor i poziom energii moczu. Dobrą zasadą prawidłowego spożycia wody jest 1 uncja wody na każdy funt, który ważysz. Na przykład, jeśli ważysz 150 funtów, powinieneś pić 150 uncji wody dziennie. Brzmi dużo, ale wierzcie mi, to nie jest! Strzelaj, część literatury zaleca 1 uncję wody na każdy funt masy ciała podzielony przez 2. Nawet ta formuła nie jest spotykana przez większość Amerykanów.

Czasami głód jest mylony z odwodnieniem. Wiele osób będzie głodnych i wystarczy zwiększyć spożycie wody. Proponuję pić od pół litra do pełnego litra wody przed posiłkiem. Jeśli zużyjesz 3-6 litrów wody dziennie, prawdopodobnie jesteś w strefie picia.

Czy powinienem pić wodę z kranu?

Woda pitna powinna być filtrowana. Wielu lekarzy uważa, że ​​nie potrzebujesz filtrowanej wody, ponieważ twoje ciało i nerki filtrują wodę, którą pijesz. Niestety twoje ciało będzie z czasem obciążone toksynami. Odpowiedni system filtrów powinien usuwać przynajmniej toksyny, takie jak chlor i chloramina.

Minerały, takie jak wapń i sód, poprawiają wchłanianie wody. Ostatnie badania wykazały, że woda zjonizowana jest jeszcze lepsza.

Niech Twoim celem jest picie ze szklanej butelki zamiast plastikowej butelki. Plastik dostanie się do wody i spowoduje problemy z poziomem estrogenu i testosteronu u mężczyzn i kobiet.

Innym popularnym rodzajem wody jest gazowana. Woda gazowana nie jest łatwo wchłaniana przez twoje ciało. Unikaj cukru i konserwantów w wodzie.

Rozpocznij dzień od krótkiego ćwiczenia oddechowego i litra wody. Będziesz zaskoczony, jak poprawia się twój apetyt i poziom energii.

Dla twojego zdrowia Dr. Greg Gruba